ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد در دومین نشست میز خدمت دولت در مسجد جامع رضوی خبر داد: بهره برداری از ۲۰۱پروژه برای حاشیه شهر

  • کد خبر: ۱۲۲۹۰۴
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
فرماندار مشهد در دومین نشست میز خدمت دولت در مسجد جامع رضوی خبر داد: بهره برداری از ۲۰۱پروژه برای حاشیه شهر
در دومین نشست از سلسله نشست‌های میز خدمت که در هفته دولت، در محلات مختلف شهر با هدف گره گشایی از مشکلات مردم برگزار شد، این بار نوبت به مسجد جامع رضوی در بولوار ابوریحان محله ایثار مشهد رسید.

سیدمهرداد امیرکلالی|شهرآرانیوز، در این شب، فرماندار مشهد، ادارات کل بهزیستی، بنیادشهید و امورایثارگران، تامین اجتماعی، صندوق کارآفرینی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری منطقه ۴ گردهم جمع شدند تا از نزدیک به درخواست‌های شهروندان پاسخ دهند و مردم نیز بدون هیچ سازوکار اداری، رودرروی مسئول مدنظر بنشینند و پاسخ را شفاف دریافت کنند.

تامین اجتماعی و پاسخ به درخواست‌ها

در این نشست، نخست فرحزاد، یکی از شهروندان بازنشسته، مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را مطرح می‌کند و می‌گوید: هزینه مطب و برخی امور درمانی دیگر به این بیمه تعلق نمی‌گیرد و برای دریافت هزینه‌های کم، باید وقت و انرژی بگذاریم. این کار باید از طریق سامانه انجام شود تا در وقت و زمان مردم صرفه جویی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی در این باره می‌گوید: امور بیمه تکمیلی بازنشستگان، مربوط به کانون بازنشستگان است و بازنشستگان باید مسائل خود را از طریق کانون پیگیری کنند و پیشنهادهایشان را با بیمه درمیان بگذارند؛ البته ما نیز از کانون بازنشستگان استان درخواست کرده ایم که در این میز خدمت حضور داشته باشند. سیدمحسن نظام خیرآبادی درباره سایر درخواست‌های شهروندان در این نشست می‌گوید: بیشتر موضوعات مطرح شده، مربوط به معیشت و بیمه تکمیلی بازنشستگان و سوابق بیمه شدگان است. شهروندانی هم درمورد کار‌های سخت و زیان آور، مسائلی را ازقبیل ایجاد کش وقوس در امور اداری مطرح کردند که سعی می‌کنیم رسیدگی کنیم.

رسیدگی فوری شهرداری

یکی دیگر از شهروندان که خود را صبوری معرفی می‌کند، با تقدیر از عملکرد شهرداری می‌گوید: یک ماه بود که در منزل ما بوی نامطبوعی به مشام می‌رسید. بعد از تماس با شهرداری، نیرو‌های خدمات شهری آمدند و لوله را بررسی کردند و مشخص شد که گربه‌ای داخل لوله‌ها مرده است. این سرعت کار شهرداری، جای تقدیر دارد و تحسین برانگیز است.

مجید نژادحسین، شهردار منطقه ۴، بیان می‌کند: در میز خدمت، درخواست‌های مردمی در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی می‌شود. بیشترین درخواست‌های مردم در حوزه شهرسازی و درخواست کمک از شهرداری برای حل مسائل خدمات شهری و عمرانی است. بی شک کار‌هایی که اجرایی و انجام شدنی باشد، به سرعت انجام می‌شود.

رسیدگی مجدد در کمیسیون

در ادامه، شهروندی که خود را جانباز معرفی می‌کند، درباره درصد جانبازی خود می‌گوید: بنده بار‌ها با مدارک پزشکی برای اعتراض به درصد جانبازی ام به اداره بنیادشهید و امورایثارگران مراجعه کردم، اما امشب به مسجد آمده ام تا از طریق میز خدمت هم این موضوع را پیگیری کنم.
محمد لوایی، کارشناس پذیرش بنیادشهید و امورایثارگران استان خراسان رضوی، درباره این درخواست می‌گوید: ایشان جانباز ۲۰ درصد با سه نقطه مجروحیت هستند که به درصد جانبازی شان اعتراض داشتند و درخواست رسیدگی مجدد در کمیسیون را مطرح کردند که دستور این کار صادر شد.

معرفی به کارخانه

احمد صادقی با بیان اینکه کارگر ماهری هستم، اما کار مناسبی طی چندماه اخیر پیدا نکرده ام، بیان می‌کند: چندین بار فرم درخواست کار در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی پر کرده ام که با آن موافقت نشده است. حالا درخواست جست وجوی کار را به میز خدمت این مسجد آورده ام تا رسیدگی شود.
در پاسخ به وی، محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، بیان می‌کند: درباره درخواست اشتغال شهروند، وی به واحد صنعتی معرفی خواهد شد. همچنین درخواست‌هایی درمورد حق وحقوق مربوط به سختی کار و روابط کار در نشست امشب مطرح شد که به معاونت روابط کار ارجاع داده شد تا موضوع حل وفصل شود.

تسهیل وام ودیعه مسکن

راضیه جابری، شهروند حاضر دیگری در این میز خدمت است. او نیز با بیان اینکه مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، می‌گوید: برای رهن خانه، امسال نیاز به ۵۰ میلیون وام دارم که از نهاد‌های مختلف پیگیری کردم، اما به نتیجه نرسید و حالا درخواست رسیدگی دارم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در پاسخ بیان می‌کند: بیشترین درخواست‌های وام ازسوی شهروندان، مربو ط به وام ودیعه مسکن است و همچنین درخواست اشتغال که برای سه مددجوی کمیته، قرار شد از طریق منابع بانکی یا قرض الحسنه برای دریافت وام معرفی شوند و چنانچه بتوانند اجاره خط هولوگرام دار و کد رهگیری بگیرند، این امکان وجود دارد که در قالب تسهیلات برای وام ودیعه مسکن کمک کنیم.

رضا سلم آبادی ادامه می‌دهد: درمورد درخواست شغل برای مددجویان نیز مشاوره شغلی و استعدادسنجی این افراد لازم است. چنانچه شرایط و ضوابط کمیته را داشته باشند، در قالب تسهیلات به این افراد کمک خواهد شد. درحال حاضر اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره)، رسیدگی به دهک‌های ضعیف جامعه یعنی دهک‌های اول، دوم و سوم است تا به آن‌ها خدمات مستمری و معیشتی بدهیم و همچنین باتوجه به شرایط به دهک‌های یکم تا پنجم، وام اشتغال بدهیم.

کلنگ زنی ۳۰ پروژه در هفته دولت

فرماندار مشهد در میز خدمت دولت در مسجد جامع رضوی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تمام قوا و ظرفیت موجود، وارد میدان شده است، می‌گوید: هفت مسجد محوری در مشهد را انتخاب و برای دستگاه‌های اجرایی، برنامه ریزی کرده ایم تا به صورت چرخشی، در این مساجد از نزدیک با مردم گفتگو کنند. محسن داوری می‌افزاید: یکی از اقدامات دیگر در هفته دولت، افتتاح و بهره برداری از ۱۱۱ پروژه است که به اتمام رسیده است. همچنین کلنگ ۳۰ پروژه در این ایام برای شهرستان مشهد بر زمین خواهد خورد. او می‌افزاید: طرح تحول حاشیه شهر را در هفته دولت شروع خواهیم کرد که امسال ۷ هزار میلیارد تومان در این حوزه، پروژه تعریف کرده ایم. با این رقم اعتباری ۲۰۱ پروژه در هفته دولت، شروع به فعالیت خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->